Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

 

Brass

 

Eleverne får under dette forløb kendskab til forskellige messinginstrumenter, som de fleste børn kun har et meget vagt indtryk af. Tre messinglærere kommer til skolen tre uger i træk, fx i en dobbeltlektion. Skolen skal helst kunne stille tre lokaler til rådighed. Når forløbet er slut, kan det afrundes med en lille koncert, eventuelt for parallelklasserne. I forløbet indgår også lytning og orkesterdisciplin.

Målgruppe: 4. til 6. klassetrin

Omfang: Én dobbeltlektion i tre uger i træk

Tidspunkt: Aftales mellem lærer og Stine Mogenshøj Leer thestine@hotmail.com, tlf. 26 80 20 37

Sted: Musikskolen (Hvis ikke andet er aftalt)

Messingstarter dækker følgende færdigheds- og vidensmål efter 4. klasse:

Kompetenceområde: Musikudøvelse 

Spil – fase 1:

Eleven kan anvende musikinstrumenter i enkle sammenspilsarrangementer
Eleven har viden om spilleteknik og sammenspil

Spil – fase 2:

Eleven kan spille enkle melodiske og rytmiske forløb efter gehør og med støtte af notation
Eleven har viden om enkel notation og gehør

Kompetenceområde: Musikforståelse 

Musikoplevelse – fase 2:

Eleven kan lytte til levende fremført musik
Eleven har viden om lytteadfærd ved levende fremført musik

Instrumentkendskab – fase 1:

Eleven kan genkende klangen af- og navngive klassiske instrumenter
Eleven har viden om klassiske instrumenter

Analyse – fase 1:

Eleven kan beskrive elementære formforløb i korte musikstykker
Eleven har viden om formforløb og centrale fagord og begreber

Analyse – fase 2:

Eleven kan analysere dynamik og klangfarve i musik
Eleven har viden om dynamik og klangfarve