Lær med kroppen - Dansematematik

 

4. kl. Syng en brøkhistorie om rumfang og omkreds af en firkant

I forløbet arbejdes der med geometri, brøker og rumfang, spejlvending af mønstre og

“med og mod urets retning”. Alt sammen gennem bevægelser.

For at eleverne skal få mest muligt ud af forløbet, ønsker vi, at klassen på forhånd har

gennemgået disse elementer i matematikundervisningen.

Gennem sangtekst og bevægelse styrker vi deres indlæring og eleverne

bliver samtidig inddraget kreativt i processen. Dette styrker hukommelsen

af det faglige indhold endnu mere.

6. kl. Arkimedes og cirkelkomposition

Dette forløb er en introduktion til cirklens forskellige begreber, såsom π,

radius og diameter. Der bliver også arbejdet med omkreds og areal af en

cirkel.

For at eleverne skal få mest muligt ud af forløbet, ønsker vi, at klassen på forhånd har

gennemgået disse elementer i matematikundervisningen.

Gennem sangtekst og bevægelse styrker vi deres indlæring og eleverne

bliver inddraget kreativt i processen. Dette er med til at styrke hukommelsen af det

faglige indhold endnu mere.

Omfang: 2 dage à 3 lektioner

Tidspunkt: Aftales med klassens lærer og Johanna Fridell johanna@fridell.dk, tlf. 23 61 97 77 eller Katrine Villund villundkat@hotmail.com